روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس شاهد ادامه روند صعودی خود و افزایش به بالاترین سطح از آوریل 2022 با هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید این کامودیتی بوده به صورتی که میزان قراردادهای خرید این محصول در معاملات کاغذی بورس فلزات لندن ظرف هفته‌های اخیر معادل با بیش از 2 میلیون تن مس بوده که رکورد جدیدی را در این زمینه رقم زده است.

 -قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 3.7 درصد افزایش  در سطح 9,784 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی در هفته گذشته شاهد اصلاح نسبی قیمت‌ها پس از جهش قابل توجه هفته‌های اخیر بود اگرچه ظرف دو روز پایانی هفته موفق به بازپس‌گیری بخش قابل توجهی از افت روزهای ابتدایی شد تا در نهایت با کاهش بسیار اندکی به کار خود خاتمه دهد.

 -قیمت روی در معاملات نقدی با 0.5 درصد کاهش در سطح 2,832 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 0.9 درصد افزایش در سطح 2,159 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین در هفته گذشته شاهد کاهش دیگری در مقیاس هفتگی بود. ضعف عمومی تقاضا در بازار با وضعیت نابسامان بازار مسکن و هزینه‌های بالای تولید باعث شده تا واحدهای فولادی در استان یونان در حال بررسی کاهش تولید 500 هزار تنی خود برای محدودکردن سطح زیان خود باشند.

 -قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 0.9 درصد کاهش در سطح 522 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم در هفته گذشته شاهد تداوم روند صعودی خود و افزایش به بالاترین میزان از ژوئن 2022 با جو مثبت عمومی در بازار فلزات اساسی و همچنین اعلام تحریم مشترک بریتانیا و ایالات متحده علیه صادرات برخی از فلزات اساسی روسیه و ورود آن به بورس فلزات لندن و بورس کالای شیکاگو بود.

 -قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 8.3 درصد افزایش به 2,645 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی دانه سویا ، گندم و ذرت به ترتیب با کاهش 2.0 و 0.9 و 0.2 درصدی و قیمت جهانی کنجاله سویا بدون تغییر به روند خود ادامه دادند.

پیام بگذارید