روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس در هفته گذشته شاهد اصلاح نسبی قیمت‌ها با بروز برخی نگرانی‌ها از کاهش سطح تقاضا در معاملات نقدی بازار چین به دلیل سطح بالای قیمت‌ها بوده است. شاخص PMI بخش تولید چین برای دومین ماه متوالی در محدوده توسعه قرار گرفته اما برخی گزارشات حاکی از کاهش تقاضای تجار برای تهیه محموله موردنیاز به دلیل میزان بالای قیمت‌ها بوده که باعث اثرگذاری بر معاملات بورس فلزات لندن نیز شده و قیمت‌ها در معاملات آتی سه ماهه نیز از کانال 10 هزار دلار عقب‌نشینی کرده است.

 -قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 1.3 درصد کاهش  در سطح 9,736 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی در هفته گذشته شاهد تداوم روند صعودی خود بود اگرچه شرکت معدنی Boliden در روز جمعه گزارش داد که قصد فعال‌سازی مجدد معدن Tara در کشور ایرلند به عنوان بزرگ‌ترین معدن روی اروپا را دارد که ناشی از بهبود شرایط اقتصادی برای فعالیت مجدد این معدن دارد.

-قیمت روی در معاملات نقدی با 1.5 درصد افزایش در سطح 2,889 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 1.8 درصد کاهش در سطح 2,155 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین در هفته گذشته شاهد روزهای عمدتا کم‌نوسانی بود زیرا بازار چین به دلیل تعطیلات سه روزه مرتبط با هفته کارگر، تنها با دو روز فعالیت در هفته گذشته روبرو بوده و سطح معاملات در بازار پایین بوده است.

-قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 0.6 درصد کاهش در سطح 537 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم شاهد دومین افت متوالی هفتگی و ادامه روند اصلاحی خود پس از رکوردشکنی‌های اخیر قیمتی خود بوده اگرچه فعالان بازار هنوز به دقت مشغول ارزیابی اثرات تحریم ورود فلزات روسیه به بورس کالای شیکاگو و بورس فلزات لندن بر اساس تحریم‌های مشترک ایالات متحده و بریتانیا علیه صنعت فلزات روسیه می‌باشند.

 -قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 1.7 درصد کاهش به 2516 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی دانه سویا ، گندم، کنجاله سویا و ذرت به ترتیب با افزایش 3.7 و 0.5 و 8.4 و 1.6 درصدی داشتند .

پیام بگذارید