روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس در هفته گذشته شاهد تداوم تعدیل روند صعودی اخیر خود پس از رکوردشکنی ماه گذشته بود و فشار ناشی از تقویت ارزش دلار نیز مزید بر علت شده تا سرمایه‌گذران همچنان در حال فروش فلز سرخ و سودگیری پس از رشد اخیر آن باشند.

– قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 1.9 درصد کاهش  در سطح 9،649 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی و فلز خواهر آن سرب نیز تحت تاثیر فشار عمومی بر مجموعه فلزات اساسی در بورس فلزات لندن به دنبال تقویت ارزش دلار بود. اگرچه از منظر بنیادین شرایط تاحدودی بهبود یافته و گزارش گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی نشان از کاهش مازاد عرضه شمش روی در سه ماهه اول به سطح 144 هزار تن را می‌دهد در حالی که در دوره مشابه سال گذشته این رقم در سطح 201 هزار تن قرار داشته است.

-قیمت روی در معاملات نقدی با 3.6 درصد کاهش در سطح 2،731 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 3.2 درصد کاهش در سطح 2،108 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سنگ آهن

-سنگ آهن در معاملات بورس سنگاپور در هفته گذشته شاهد نزدیک‌شدن به سطح 100 دلاری بود اما در روزهای پایانی هفته موفق به جبران بخشی از افت خود شد اگرچه سطح بالای موجودی انبارهای ساحلی این ماده خام تولید فولاد، همچنان مانع بزرگی برای بازیابی قابل توجه قیمت‌ها محسوب می‌شود.

– قیمت‌ سنگ آهن با عیار 62 درصد در معاملات بورس سنگاپور در هفته گذشته نیز با 0.7 درصد کاهش در سطح 107.5 دلار در هر تن قرار  گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی اسلب و بیلت

-قیمت‌ بیلت منطقه CIS در هفته گذشته تحت تاثیر نگرانی‌های ناشی از سطح تقاضا در بازار و میزان عرضه موجود خصوصا از جانب واحدهای تولیدی روسیه و احتمال بروز مازاد عرضه در بازار، شاهد روند نزولی بود که در این میان قیمت اسلب با افت شدیدی روبرو شد.

–  قیمت‌ اسلب در معاملات ناحیه CIS با افت 3.1 درصدی در سطح 475 دلار در هر تن قرار گرفت.

– قیمت بیلت نیز، افت 0.6 درصدی در سطح 495 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین شاهد کاهش به کمترین سطح قیمت خود از فوریه 2022 با نبود چشم‌انداز قابل توجهی برای افزایش سطح تقاضای فولاد در این کشور بود.

– قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 2.1 درصد کاهش در سطح 520 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم همچنان شاهد اصلاح قیمتی و فشار تحت تاثیر چشم‌انداز افزایش عرضه و ضعف تقاضا در چین و همچنین رشد قیمتی دلار بوده که مجموعه فلزات اساسی در بورس فلزات لندن را تحت تاثیر قرار داده است.

– قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 2 درصد کاهش به 2،465 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی شکر و سویا به ترتیب افزایش 1.8 و 1.9 درصد و قیمت جهانی گندم کاهش 2.4 درصد را داشتند و قیمت جهانی ذرت بدون نوسان بود.

پیام بگذارید