روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس در هفته گذشته تحت تاثیر داده‌های ضعیف مرتبط با بخش مسکن و تولیدات صنعتی چین قرار گرفت که سیگنالی از ضعف تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده کامودیتی دنیا می‌دهد که باعث شد قیمت مس پیش از بازیابی نسبی روز پایانی هفته، با ورود به کانال 9،400 دلاری در پایین‌ترین سطح 2 ماه اخیر به صورت موقت قرار بگیرد.

 -قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 0.9 درصد کاهش  در سطح 9،562 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی در هفته گذشته تحت تاثیر افزایش ورود جریان نقدینگی از جانب صندوق‌های سرمایه‌گذاری به معاملات آن در بورس فلزات لندن، روندی صعودی را تجربه کرد. کاهش تولید سنگ معدن روی در دنیا باعث شده تا واردات کنسانتره روی از جانب چین در 4 ماهه ابتدایی سال با کاهش 24 درصدی مواجه شود و اسملترهای چینی اتکای بیشتری به عرضه معادن داخلی برای تولید شمش روی داشته باشند که این امر باعث افزایش نگرانی از احتمال بروز کسری عرضه شمش روی در ماه‌های آتی شده است.

 -قیمت روی در معاملات نقدی با 2 درصد افزایش در سطح 2،785 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 1.7 درصد افزایش در سطح 2،144 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سنگ آهن

-سنگ آهن در معاملات بورس سنگاپور در هفته گذشته روند آرام و کم‌نوسانی را با تغییراتی در دامنه کمتر از 2 دلار شاهد بود. وضعیت ضعیف شاخص‌های اقتصادی چین در ماه گذشته خصوصا در حوزه مسکن و تولیدات صنعتی، بر احساسات معامله‌گران اثرگذار بوده و تداوم ضعف نسبی در قیمت‌ها را رقم زده است.

 -قیمت‌ سنگ آهن با عیار 62 درصد در معاملات بورس سنگاپور در هفته گذشته نیز با 1 درصد کاهش در سطح 106.4 دلار در هر تن قرار  گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی اسلب و بیلت

-بازار محصولات فولادی ناحیه CIS در هفته گذشته عمدتا شاهد روزهای آرامی بوده است اگرچه گزارش افزایش قیمت میلگرد در بازار چین به عنوان محصول تمام‌شده شمش بیلت، تحرکات کوچکی را در بازار رقم زد که اگرچه برای ایجاد موج قیمتی کافی نبوده است.

  -قیمت‌ اسلب در معاملات ناحیه CIS بدون تغییر در سطح 475 دلار در هر تن قرار گرفت.

 -قیمت بیلت نیز، افزایش 0.8 درصدی در سطح 499 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین شاهد ادامه روند نزولی خود با چشم‌انداز ضعیف تقاضا بود در حالی که سطح عرضه شاهد افزایش است. بر اساس گزارش موسسه مای‌استیل، میزان تولید ورق گرم در اسملترهای موردبررسی این موسسه در هفته گذشته به سطح 3.28 میلیون تن رسیده که بالاترین سطح تولید هفتگی این محصول ظرف 2 سال اخیر محسوب می‌شود. اما با وجود افت اخیر قیمت‌ها، تولیدکنندگان همچنان شاهد روند مثبت سودآوری برای تولید ورق گرم می‌باشند.

 -قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 1.2 درصد کاهش در سطح 514 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم شاهد ادامه کاهش قیمت خود در هفته گذشته بود اگرچه از شتاب روند نزولی کاسته شده است. داده‌های ضعیف بخش تولیدات صنعتی و مسکن چین در هفته گذشته همزمان با رکوردشکنی تولید آلومینیوم این کشور در ماه می که با افزایش 7.2 درصدی سالیانه به سطح 3.65 میلیون تن رسیده، باعث نگرانی در زمینه بروز مازاد عرضه در بازار شده است.

 -قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 0.5 درصد کاهش به 2،452 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی شکر ،گندم ، کنجاله سویا و ذرت به ترتیب کاهش 1.7 ، 8.0 ، 1.4 ، 2.9 درصد را داشتند .

پیام بگذارید