روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس شاهد ادامه روند نزولی آرام خود در هفته گذشته با ادامه اثرگذاری داده‌های ضعیف اقتصاد چین در معاملات این فلز بود. قیمت‌ها از زمان رسیدن به سقف 11،100 دلاری در معاملات میان‌روزی ماه می، بیش از 14 درصد کاهش را تجربه کرده‌اند. در نیمه اول سال با این حال قیمت طلای سرخ شاهد رشد بیش از 11.8 درصدی بوده است.

 -قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 0.9 درصد کاهش  در سطح 9،476 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی در هفته گذشته شاهد ادامه روند صعودی خود با تداوم تزریق نقدینگی از جانب معامله‌گران در بورس فلزات لندن بود تا مجددا حرکت خود برای بازپس‌گیری کانال 3 هزار دلاری را آغاز نماید.

 قیمت روی در معاملات نقدی با 4.8 درصد افزایش در سطح 2،919 دلار به ازای هر تن قرار گرفت و در نیمه اول سال نیز بازدهی 10.5 درصدی را تجربه کرد.

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 0.7 درصد افزایش در سطح 2،159 دلار به ازای هر تن قرار گرفت و در نیمه اول سال جاری میلادی نیز رشد 6.3 درصدی را تجربه کرد.

روند هفتگی قیمت جهانی سنگ آهن

-سنگ آهن در معاملات نقدی شمال چین در بندر چینگ‌دائو به عنوان هاب اصلی تعیین قیمت محموله‌های وارداتی به چین، شاهد روزهای عمدتا آرامی بود اگرچه تمرکز اصلی بازار همچنان بر وضعیت ضعیف تقاضا با توجه به رشد موجودی انبارهای ساحلی و ضعف در بازار ساختمان این کشور می‌باشد.

 -قیمت‌ سنگ آهن با عیار 62 درصد در نقدی شمال چین در هفته گذشته نیز با 0.5 درصد کاهش در سطح 105.7 دلار در هر تن قرار  گرفت. در نیمه اول سال جاری نیز قیمت سنگ آهن بیش از 24 درصد کاهش داشته است.

روند هفتگی قیمت جهانی اسلب و بیلت

-بازار محصولات فولادی ناحیه CIS در هفته گذشته شاهد ادامه روزهای آرام خود بوده اگرچه در زیرمجموعه محصولات، تحرکات در بازارهای مقصد عمدتا نزولی بوده است. در بازار امارات قیمت بیلت با افت حدود 20 دلاری در بندر جبل‌علی به سطح 510 دلار کاهش یافته که در این میان محموله صادراتی ایران در سطح 508 دلار به فروش رفته است. قیمت اسلب صادراتی CIS نیز به دلیل ضعف تقاضا در بازار شاهد آغاز مجدد روند نزولی بوده است.

  -قیمت‌ اسلب در معاملات ناحیه CIS با کاهش یک درصدی در سطح 470 دلار در هر تن قرار گرفت.

  -قیمت شاخص بیلت بدون تغییر در سطح 499 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین بخشی از افت هفته‌های اخیر خود را جبران کرد با این حال جو عمومی بازار فولاد چین با توجه به روند رکودی بازار مسکن چین و همچنین عملکرد ضعیف‌تر از انتظار تولیدات صنعتی این کشور در ماه گذشته، ضعیف به نظر می‌رسد. در نیمه اول سال نیز قیمت ورق گرم در این کشور افت نزدیک به 10 درصد را تجربه کرده است.

 -قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 1.4 درصد افزایش در سطح 521 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم شاهد رشد نسبی قیمت در هفته گذشته پس از پیش‌بینی شرکت وودمکنزی مبنی بر احتمال بروز کسری عرضه نیم میلیون تنی در بازارهای جهانی در سال جاری تحت تاثیر برگزاری رویدادهایی همچون المپیک پاریس و همچنین مسابقات یورو 2024 بوده که تقاضا برای آلومینیوم در صنعت بسته‌بندی را بالا خواهد برد اما این میزان برای ایجاد تحرک قابل توجه در قیمت‌ها چندان کافی نخواهد بود.

-قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 1.3 درصد افزایش به 2،485 دلار در هر تن رسیده و در نیمه اول سال نیز بازدهی 6.4 درصدی را ثبت کرده است.

قیمت جهانی شکر افزایش 6.9 درصد و گندم ، کنجاله سویا و ذرت به ترتیب کاهش 1.8 ، 7.3 ، 8.5 درصد را داشتند .

پیام بگذارید