آخرین وضعیت بازارهای جهانی سهام

وضعیت بازارهای سهام بزرگ جهان در یک هفته اخیر

-بازارهای جهانی سهام با تقویت خوش‌بینی‌ها نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سه ماهه سوم پس از سردشدن بازار کار آمریکا، شاهد صعودی همه‌جانبه بودند. بر اساس گزارش LSEG، صندوق‌های سهامی در هفته گذشته برای دومین هفته متوالی شاهد ورود نقدینگی با ثبت خالص 15.4 میلیارد دلاری بودند. شاخص جهانی MSCI نیز با رشد 1.9 درصدی موفق به ثبت سقف تاریخی جدیدی در سطح 817.6 واحدی شد.

-شاخص نزدک در آمریکا با رشد 3.5 درصدی، شاهد بیشترین افزایش در بین شاخص‌های بزرگ در هفته قبل بوده است.

-شاخصFTSE100 در بورس بریتانیا با رشد 0.5 درصدی، کمترین افزایش در بین شاخص‌های بزرگ  را در هفته گذشته شاهد بوده است.

وضعیت بازار سهام آمریکا در یک هفته اخیر

-افزایش اطمینان به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه‌های پیش رو پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا در ماه ژوئن، باعث شد تا بازارهای سهام در آمریکا شاهد ثبت رکورد تازه‌ای باشند.

-در هفته گذشته شاخص داوجونز با رشد 0.7 درصدی روبرو شد و S&P500 با افزایش 2 درصدی و شاخص نزدک نیز با رشد 3.5 درصد به کار خود خاتمه دادند که این دو شاخص موفق به ثبت رکورد تاریخی جدیدی شدند.

-اما در نیمه اول سال جاری در حالی که رشد شاخص داوجونز معادل با 3.8 درصد بوده، بازدهی S&P500 و نزدک معادل با 14.5 و 18.1 درصد بوده که ناشی از تاثیر بیشتر شرکت‌های گروه تکنولوژی در وزن این دو شاخص است. افزایش ارزش شرکت‌ها در نیمه اول سال بیش از 6 تریلیون دلار بوده که بالاترین رکورد تاریخی برای 6 ماهه اول محسوب می‌شود.

-در بازار بدهی، نرخ اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا با افزایش 0.14 درصدی به سطح 4.39 درصد رسید.

پیام بگذارید