آخرین وضعیت دلار و سکه در کشور

-معاملات در بازار آزاد ارز در هفته گذشته شاهد ادامه روند نزولی خود بوده اگرچه سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی چندان مساعدی برای ارز ظرف روزهای اخیر صادر نشده است. موضوع آزادسازی واردات خودرو، می‌تواند باعث افزایش تقاضا برای ارز شود.

اما به نظر می‌رسد با تقویت ذخایر ارزی که ناشی از رشد درآمدهای صادرات نفت ظرف ماه‌های اخیر بوده، افزایش سطح عرضه در بازار مانع از رشد قیمت ارز شده است.

-قیمت دلار در معاملات غیررسمی بازار آزاد در هفته گذشته با کاهش 0.9 درصدی در سطح 57،550 تومان قرار گرفت. از طرف دیگر قیمت دلار در تالار مبادله ارز و طلا با افزایش 0.7 درصدی در سطح 46،816 تومان قرار گرفته و قیمت دلار حواله نیما نیز در سطح 43،731 تومان قرار گرفت که رشد هفتگی 0.7 درصدی را نشان می‌دهد.

-به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی؛ از اول فروردین ماه تا 23 تیرماه ۱۴۰۳، ‌برای کالاهای اساسی و دارو 4 میلیارد و 771 میلیون دلار، ‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ 10 میلیارد و 901 میلیون دلار و برای خدمات 388  میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

-در بازار طلا قیمت سکه امامی با یک درصد افزایش در سطح 40.4 میلیون تومان قرار گرفته است. حباب سکه امامی با 4.4 درصد افزایش در سطح 7.1 میلیون تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای 18 عیار نیز بدون تغییر در سطح 3.3 میلیون تومان قرار گرفته است.

پیام بگذارید