آخرین وضعیت دلار و سکه در کشور

-معاملات در بازار آزاد ارز شاهد شکل‌گیری روند صعودی جدیدی پس از افزایش ریسک‌های سیستماتیک در منطقه شد تا قیمت دلار در معاملات غیر رسمی با افزایش 3.8 درصدی در سطح 61،000 تومان قرار گرفت.

-نمودار قیمت ارز از نیم‌‌‌سال دوم سال گذشته تاکنون نشان می‌دهد که در این بازه زمانی همزمان با تشدید تنش‌‌‌های منطقه‌‌‌ای، نرخ ارز و سکه روند افزایشی جدیدی را آغاز کرده و پس از چندی با فاصله گرفتن ریسک‌‌‌ها از بازار رشد قیمت صورت گرفته جبران می‌شود.

بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا 7 مرداد ماه ۱۴۰۳، 22 میلیارد و 927 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، تامین کرده است.

-از طرف دیگر قیمت دلار در تالار مبادله ارز و طلا با افزایش 1.5 درصدی در سطح 48،237 تومان قرار گرفته و قیمت دلار حواله نیما نیز در سطح 44،254 تومان قرار گرفت که رشد هفتگی 0.5 درصدی را نشان می‌دهد.

-در بازار طلا قیمت سکه امامی با 4.1 درصد افزایش در سطح 42.9 میلیون تومان قرار گرفته است. حباب سکه امامی با 8.3 درصد کاهشدر سطح 7.7 میلیون تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای 18 عیار نیز با افزایش 7.1 درصدی در سطح 3.61 میلیون تومان قرار گرفت.

پیام بگذارید