آخرین وضعیت بازارهای جهانی سهام

وضعیت بازارهای سهام بزرگ جهان در یک هفته اخیر

-بازارهای جهانی سهام شاهد شتاب‌گرفتن روند نزولی خود با گزارشات ضعیف درآمدی در شرکت‌های بزرگ آمریکایی و همچنین داده‌های ضعیف‌تر از انتظار از اقتصاد آمریکا همچون گزارش بازار کار و شاخص صنعتی ISM بودند که باعث ایجاد نگرانی نسبت به در پیش بودن رکود اقتصادی شد. شاخص جهانی MSCI نیز با 1.9 درصد کاهش به سطح 787 واحدی عقب‌نشینی نمود.

-شاخص شانگهای در بورس چین با رشد 0.5 درصدی، شاهد بیشترین افزایش در بین شاخص‌های بزرگ در هفته قبل بوده است.

-شاخص نیکی 225 در بورس ژاپن با افت 4.6 درصدی، بیشترین کاهش در بین شاخص‌های بزرگ  را در هفته گذشته شاهد بوده است.

وضعیت بازار سهام آمریکا در یک هفته اخیر

-بازارهای سهام آمریکا شاهد افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران با عملکرد ضعیف‌تر از انتظار داده‌های اقتصادی این کشور بودند و سیگنال فدرال رزرو مبنی بر در پیش بودن کاهش نرخ بهره نیز نتوانست مانعی در روند نزولی بازار ایجاد نماید.

-علاوه بر ضعف شاخص‌های اقتصادی همچون بازار کار، گزارش درآمدی آمازون که نشان از کسب سود 13.49 میلیارد دلاری از درآمد 147.9 میلیارد دلاری را داده بود و یک میلیارد دلار ضعیف‌تر از انتظار درآمدی بازار بوده است.

-در هفته گذشته شاخص داوجونز با کاهش 2.1 درصدی، S&P500 با افت  2.1 درصدی و شاخص نزدک نیز با کاهش 3.1 درصد به کار خود خاتمه دادند که بیشترین کاهش از ماه آوریل محسوب می‌شود.

-در بازار بدهی، نرخ اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا کاهش 0.44 درصدی به سطح 3.79 درصد رسید که کمترین سطح از دسامبر 2023 محسوب می‌شود.

پیام بگذارید