آخرین وضعیت بازار جهانی نفت

روند بازار جهانی نفت در یک هفته اخیر

-بازار جهانی نفت با ثبت چهارمین کاهش متوالی هفتگی، در کمترین سطح قیمتی خود ظرف هفت ماه اخیر قرار گرفت. افزایش نگرانی‌ها درباره سطح تقاضا در دو اقتصاد بزرگ جهان، بر تشدید تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه غلبه کرده است.

-افت شاخص‌های PMI در هر دو کشور ایالات متحده (بر اساس شاخص ISM) و چین و سپس داده‌های ضعیف‌تر از انتظار بازار کار آمریکا، سرمایه‌گذاران را نگران وضعیت اقتصاد جهانی نموده تا قیمت نفت شاهد طولانی‌ترین روند نزولی هفتگی خود از ماه دسامبر باشد. این در حالی است که کمیته نظارتی اوپک پلاس در نشت خود در روز پنجشنبه اعلام کرد برنامه افزایش تولید اعضا در سه ماهه سوم همچنان عملیاتی خواهد شد اگرچه در صورت نیاز، امکان ایجاد تغییر در آن وجود خواهد داشت.

-در این میان نظرسنجی ماهانه رویترز از میان 36 تحلیلگر نیز نشان می‌دهد اعضا برای نفت برنت انتظار ثبت میانگین 83.66 دلاری در سال جاری را دارند که تغییر چندانی نسبت به نظرسنجی ماه ماقبل نداشته است. میزان افزایش تقاضای نفت نیز بر اساس -پیش‌بینی‌های ارائه‌شده بین 1 تا 1.5 میلیون بشکه در روز خواهد بود که بالاتر از برآورد کمتر از یک میلیون بشکه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی و کمتر از برآورد بیش از 2 میلیونی اوپک می‌باشد.

پیام بگذارید