روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس پس از شش هفته افت متوالی شاهد بازگشت به روند صعودی با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به اتخاذ سیاست‌های جدید انبساطی در نشست پیش روی سران ارشد حزب حاکم چین در میانه ماه جولای و همچنین تقویت احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و تضعیف ارزش دلار بود. در این میان موسسه مالی سیتی در گزارشی، عبور مجدد مس از سطح 10 هزار دلاری را محتمل خوانده است و بر هدف میان مدت 12 هزار دلاری آن تاکید کرده است.

 -قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 3.5 درصد افزایش در سطح 9،476 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی در هفته گذشته شاهد ادامه روند صعودی خود با خوش‌بینی نسبت به معرفی سیاست‌های حمایتی جدید در چین ظرف هفته‌های آینده بود اگرچه سطح افزایش قیمت‌ها با توجه به ضعف داده‌های بخش تولید چین بر اساس گزارش شاخص‌های PMI، پایین بوده است.

-قیمت روی در معاملات نقدی با 1.1 درصد افزایش در سطح 2،951 دلار به ازای هر تن قرار گرفت..

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 1.4 درصد افزایش در سطح 2،190 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سنگ آهن

 -در معاملات نقدی شمال چین در بندر چینگ‌دائو به عنوان هاب اصلی تعیین قیمت محموله‌های وارداتی به چین، شاهد بازگشت به روند صعودی با خوش‌بینی نسبت به اتخاذ سیاست‌های انبساطی جدید بود اگرچه از منظر بنیادین، شرایط چندان مناسب نیست و بر اساس آمارهای موسسه استیل هوم، میزان ذخایر سنگ آهن در انبارهای ساحلی چین ظرف 6 هفته از هفت هفته اخیر افزایشی بوده و به بالاترین سطح از آوریل 2022 رسیده است.

 -قیمت‌ سنگ آهن با عیار 62 درصد در نقدی شمال چین در هفته گذشته نیز با 4.4 درصد افزایش در سطح 110.3 دلار در هر تن قرار  گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی اسلب و بیلت

-بازار محصولات فولادی ناحیه CIS در هفته گذشته همچنان شاهد عدم تحرک محسوس تقاضا بوده که باعث ثبات وضعیت در حوزه بیلت شده اما در حوزه اسلب با توجه به رقابت تولیدکنندگان روسی و ضعف نسبی تقاضا، روند نزولی قیمت‌ها ادامه داشته است.

-قیمت‌ اسلب در معاملات ناحیه CIS با کاهش یک درصدی در سطح 465 دلار در هر تن قرار گرفت.

-قیمت شاخص بیلت با 0.2 درصد کاهش در سطح 498 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین در کنار دیگر محصولات زنجیره فولاد در این کشور شاهد روند صعودی در هفته گذشته با توجه به خوش‌بینی نسبت به اتخاذ سیاست‌های حمایتی جدید در این کشور بودند. همچنین شهر پکن نیز برای کاستن از رکود بازار مسکن در هفته گذشته اقدام به تسهیل دریافت وام مسکن نموده که تحقق این سیاست‌ها می‌تواند در تقویت بازار فولاد در ادامه موثر باشد.

 -قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 2.7 درصد افزایش در سطح 535 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم در هفته گذشته شاهد روند بسیار کم‌نوسانی بوده و انتشار داده‌های ناشی از ضعف بخش تولید چین از یک طرف و خوش‌بینی نسبت به اتخاذ سیاست‌های انبساطی در چین و همچنین تقویت احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نیز نتوانست تحرک چندانی در معاملات نقدی بورس فلزات لندن ایجاد نماید.

 -قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 0.4 درصد افزایش به 2،495 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی گندم افزایش 3.6 درصد و شکر ، کنجاله سویا و ذرت به ترتیب کاهش 1.1 ، 1.2 ، 8.5 درصد را داشتند .

پیام بگذارید