امضای تفاهمنامه همکاری “گروه مالی مهرگان” و “شرکت ملی انفورماتیک”

  • گروه مالی مهرگان و شرکت ملی انفورماتیک، بازوی اجرایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طی مراسمی که با حضور  برخی اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد دو طرف برگزار شد؛ تفاهمنامه‌ای را در راستای انجام همکاری‌های مشترک در حوزه فین‌تک، توسعه نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف به امضا رساندند.
  • تفاهمنامه همکاری گروه مالی مهرگان و شرکت ملی انفورماتیک با هدف استفاده از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و امکانات طرفین و بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی و انجام همکاری‌های مشترک منعقد شده است.
  • هم‌افزایی گروه مالی مهرگان با برخورداری از پتانسیل‌های منحصر به فرد در بازار سرمایه و گروه ملی انفورماتیک با اتکا به اختیارات نظارتی و حاکمیتی محول شده از سوی بانک مرکزی در حوزه فناوری‌های نوین در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات قابل توجهی در راستای بهبود ظرفیت‌های موجود و تقویت ارتباط بازار پول و بازار سرمایه شود.
  • استخراج زمینه‌های همکاری و تدوین نقشه راه همکاری‌های مشترک، بهره‌مند شدن طرفین از منابع و امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، پژوهشی، تجربی، کارگاهی و غیره، ارایه خدمات مشاوره‌ای و فنی به یکدیگر در راستای مفاد تفاهمنامه به منظور استخراج زمینه‌های فعالیت مشترک و تدوین طرح کسب و کار بر اساس مطالعات بازار از مهم‌ترین مفاد این تفاهمنامه است.
  • ارتباط و انتقال تجربیات، توانایی و دانش میان این دو شرکت در جهت افزایش توانایی‎های علمی و عملی طرفین و همچنین همکاری پژوهشی در قالب طرح‌های تحقیقاتی مشترک مصوب طرفین، از دیگر بندهای مهم این تفاهمنامه محسوب می‌شود. از سایر محورهای همکاری مقرر شده فی مابین گروه مالی مهرگان و شرکت ملی انفورماتیک می‌توان به بهره‌مند شدن دو طرف از منابع همکاری‌های پژوهشی نیز اشاره کرد.
  • اهم اقدامات این تفاهمنامه را باید توافقاتی در خصوص همکاری‌های مشترک در حوزه فین تک و نوآوری در حوزه‌های پولی و مالی مبتنی بر فناوری‌های نوین دانست.براساس تفاهمنامه گروه مالی مهرگان و شرکت ملی انفورماتیک  شناسایی گزینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و کمک به توسعه در جهت هم‌افزایی بازار پول و بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین اهداف همکاری‌های دوجانبه است.

پیام بگذارید