روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس شاهد صعود به بالاترین سطح قیمتی خود از ژانویه 2023 با ادامه نگرانی‌ها از اختلالات ایجادشده در طرف عرضه و کاهش 10 درصدی تولید اسملترهای چینی  و رشد تقاضای واردات از جانب چین که افزایش 6.9 درصدی در سه ماهه اول سال را ثبت نموده و همچنین جو مثبت عمومی در بازار فلزات اساسی بوده است.

 قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 2.2 درصد افزایش  در سطح 9,400 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

روی در هفته گذشته شاهد شتاب‌گرفتن روند صعودی خود و افزایش به بالاترین سطح قیمتی یک ماه اخیر با تهدیدات ایجادشده در طرف عرضه بود. کاهش قابل توجه سودآوری اسملترهای روی در فرآیند فراوری شمش روی باعث احتمال کاهش عرضه این محصول شده و نگرانی در بروز کمبود تقاضا را ایجاد نموده است.

 قیمت روی در معاملات نقدی با 10.1 درصد افزایش در سطح 2,847 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

قیمت سرب در معاملات نقدی با 2.3 درصد افزایش در سطح 2,139 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین در هفته گذشته شاهد روزهای آرام و کم‌نوسانی بود. داده‌های ضعیف تجارت خارجی و تورم چین نتوانست که باعث کاهش قیمت فولاد شود زیرا بازار سنگ آهن شاهد رالی قیمتی بیش از 10 درصدی با خوش‌بینی نسبت به بهبود وضعیت آتی محصولات فولادی با اتخاذ سیاست‌های انبساطی در چین و همچنین عملکرد بهتر از حد انتظار داده‌های PMI بخش تولید بوده است.

 -قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با یک دلار افزایش در سطح 527 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم در هفته گذشته شاهد افزایش به بالاترین میزان خود از فوریه سال گذشته با انرژی‌گرفتن از مجموعه فلزات اساسی بوده است اگرچه در مبانی بنیادین عرضه و تقاضا در بازار تغییر چندانی ایجاد نشده است.

 -قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 2.2 درصد افزایش به 2,442 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی دانه سویا و گندم به ترتیب با کاهش 1.0 و 2.3 درصدی و قیمت جهانی کنجاله سویا و ذرت به ترتیب با فزایش 3.0 و 0.2 درصدی به مواجه شدند.

پیام بگذارید