روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس در هفته گذشته شاهد تداوم روند صعودی خود با احتمال بروز کسری عرضه در بازار بود. دشواری و پرهزینه‌بودن پروژه‌های معدنی جدید باعث شده تا برخی بازیگران بزرگ بازار برای رشد، به سراغ تصاحب رقبای خود خود بروند که در این میان غول بزرگ استرالیایی BHP در هفته گذشته از پیشنهاد 39 میلیارد دلاری خود برای تصاحب کامل شرکت معدنی Anglo American رونمایی نموده است. -وضعیت فعلی باعث شده تا قیمت مس در معاملات آتی برای نخستین بار ظرف دو سال اخیر وارد کانال 10 هزار دلاری شود.

 -قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 0.4 درصد افزایش  در سطح 9,790 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی در هفته گذشته به همراه فلز خواهر خود شاهد ادامه روند افزایشی تحت تاثیر جو مثبت بازار فلزات اساسی با وجود سطح بالای ارزش دلار بود و در این میان شرکت معدنی روی هندوستان اعلام کرده که انتظار دارد قیمت روی تا سه ماهه سوم به سمت کانال 3 هزار دلار حرکت نماید.

 -قیمت روی در معاملات نقدی با 1.0 درصد افزایش در سطح 2861 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 1.2 درصد افزایش در سطح 2185 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها با انتظار اعلام سیاست‌های جدید حمایتی در نشست انتظاری پیش روی سیاست‌گذاران ارشد اقتصادی این کشور بوده است که بر رشد قیمت‌ها در سایر مواد خام فولادی همچون سنگ آهن و زغال‌سنگ نیز موثر بوده است.

– قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 3.4 درصد افزایش در سطح 540 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم پس از چند هفته روند متوالی صعودی به دلیل تحریم‌های جدید علیه صنعت فلزات روسیه و نگرانی از کاهش سطح عرضه در بازارهای جهانی، شاهد اصلاح قیمتی و عقب‌نشینی نسبی در هفته گذشته بوده است.

 -قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 2.2 درصد کاهش به 2,586 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی دانه سویا ، گندم، کنجاله سویا و ذرت به ترتیب با افزایش 0.8 و 9.6 و 0.3 و 1.4 درصدی داشتند .

پیام بگذارید