آخرین وضعیت بازار جهانی نفت

روند بازار جهانی نفت در یک هفته اخیر

-قیمت نفت در هفته گذشته شاهد تلاش ناموفقی برای بازگشت به کانال 84 دلاری بود و چشم‌انداز نامطمئن پیش روی تقاضا و سخنان برخی مقامات فدرال رزرو درباره احتمال ثبات بیشتر نرخ بهره در سطوح کنونی برای اطمینان از روند کاهشی تورم، باعث ثبت افت هفتگی دیگری برای این کامودیتی شد.

-بر اساس داده‌های اداره گمرک چین، واردات نفت خام چین در ماه آوریل معادل با 10.88 میلیون بشکه در روز به صورت میانگین بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل افزایش 5.4 درصدی را نشان داده اما در مقایسه با ماه مارس سال جاری، افت ماهانه 5.8 درصدی را ثبت کرده است. همچنین بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر تجاری بنزین در این کشور در هفته گذشته با افزایش بیش از 900 هزار بشکه‌ای روبرو شده و تردیدها نسبت به رشد تقاضای سوخت با نزدیک‌شدن به فصل سفرهای جاده‌ای را بالا برده است.

-در این میان بانک‌های سرمایه‌گذاری نیز برآوردهای اولیه خود از وضعیت قیمت نفت در سال آینده را منتشر کرده که موسسه سیتی معتقد به احتمال کاهش قیمت نفت به کمتر از 70 دلار تحت تاثیر وضعیت ضعیف بنیادین تا پایان سال 2025 می‌باشد،اما گلدمن ساکس و مورگان استنلی با خوش‌بینی بیشتری، اعتقاد به حفظ قیمت نفت نزدیک به سطوح کنونی می‌باشند.

پیام بگذارید