روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس در هفته گذشته شاهد شتاب‌گرفتن مجدد و بازگشت به روند صعودی با نگرانی از ضعف در عرضه بود. بر اساس تحلیل صورت‌گرفته توسط گروه بانکی ANZ، قیمت مس بایستی به سطح 12 هزار دلار صعود نماید تا نرخ بازده یک معدن 300 هزار تنی به سطح 10 درصد برسد و همین امر باعث شده تا با وجود احتمال تحلیل ‌رفتن تقاضا در چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده، شاهد ضعف بیشتر از جانب عرضه به دلیل سودآوری ضعیف باشیم.

 -قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 2.1 درصد افزایش  در سطح 9,941 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی در هفته گذشته شاهد ادامه روند افزایش قیمت خود با داده‌های مثبت تجارت خارجی چین بود که نشان از افزایش همزمان واردات و صادرات این کشور بود که چشم‌انداز مثبتی را برای کامودیتی‌ها ارائه می‌نماید. علاوه بر تصمیم Boliden برای فعال کردن مجدد معدن تارا در ایرلند، عملیات فرآوری شمش روی شرکت Nyrstar در هلند نیز با توجه به بهبود قیمت‌ها در بازار جهانی شاهد گسترش خواهد بود.

-قیمت روی در معاملات نقدی با 0.8 درصد افزایش در سطح 2,912 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 1.7 درصد افزایش در سطح 2,192 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سنگ آهن

-سنگ آهن در بازار چین در هفته گذشته تحت تاثیر افزایش سطح موجودی انبارهای ساحلی، وضعیت نه چندان قوی برای تقاضای فولاد از طرف بازار املاک و همچنین انتظار افزایش حجم واردات در ماه‌های آینده گسترش سطح صادرات کشورهایی همچون هند و اوکراین، با روندی نزولی مواجه بوده و به کمترین سطح 2 هفته اخیر رسیده است.

-قیمت‌ سنگ آهن در معاملات سنگاپور نیز با عیار 58 درصد در هفته گذشته نیز با 0.2 درصد افت در سطح 106 دلار در هر تن قرار  گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی اسلب و بیلت

-قیمت‌ اسلب و بیلت منطقه CIS هفته گذشته را به آرامی پشت سر گذاشت. بازارهای همچون امارات و چین نیز در روزهای اخیر روند آرام و کم‌نوسانی را شاهد بوده‌اند و قیمت‌ها در بازار داخلی چین نیز شاهد تغییر چندانی نبوده است.

 -قیمت‌ اسلب در معاملات ناحیه CIS با 0.6 درصد افت  در سطح 475 دلار در هر تن قرار گرفت.

 -قیمت بیلت نیز با 1 درصد افزایش به سطح 505 دلار در هر تن رسید.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین در هفته گذشته شاهد کاهش نسبی با توجه به فشار طرف عرضه و ضعف نسبی در طرف تقاضا بوده است. بر اساس گزارش موسسه مای‌استیل، میزان تولید روزانه فولاد در 247 واحد تولیدی کوره بلند به میانگین روزانه 2.29 میلیون تن در انتهای ماه آوریل رسیده که نزدیک به 75 هزار تن بالاتر از انتهای ماه مارس می‌باشد.

 -قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 0.9 درصد کاهش در سطح 532 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم در هفته گذشته شاهد روزهای کم‌نوسانی در مقایسه با هفته‌های پیشین بود اگرچه میزان موجودی انبارهای LME شاهد افزایش 140 هزار تنی با دادن برخی مجوزها به معامله‌گران برای فروش محصولات از مبدا روسیه که پیش از اعمال تحریم‌ها وارد انبارهای تاییدشده بورس فلزات شده، بوده است. از طرف دیگر انتظار می‌رود اسملترهای آلومینیوم در استان یونان چین به عنوان چهارمین ناحیه بزرگ آلومینیوم در این کشور به دلیل نزدیک‌شدن به فصل خشک، شاهد افزایش محدودیت‌ها در زمینه تحویل انرژی و فعالیت باشند.

 -قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 0.1 درصد کاهش به 2,514 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی شکر ، گندم و ذرت به ترتیب افزایش 0.3 و 9.1 و 1.6 درصد و قیمت جهانی کنجاله سویا کاهش 0.3 درصدی داشتند .

پیام بگذارید