روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس در هفته گذشته پس از رکوردشکنی و عبور از سطح 10,800 دلاری، شاهد افت قابل توجه بیش از 5 درصدی با سودگیری معامله‌گران به منظور استفاده از رالی اتفاق‌افتاده در هفته‌های پیشین شد که باعث شد تا بازدهی طلای سرخ وارد محدوده قرمز شود. قیمت مس در معاملات میان‌روزی در هفته گذشته وارد کانال 11 هزار دلاری نیز شده بود.

 -قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 1.4 درصد کاهش  در سطح 10,256 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی در هفته گذشته برای اولین بار از ماه مارس سال گذشته موفق به بازگشت به کانال 3 هزار دلاری با خوش‌بینی نسبت به بهبود شرایط بنیادین بازار و کاهش سطح مازاد عرضه در سال 2024 گشت، اگرچه در سه روز پایانی هفته، قیمت شاهد عقب‌نشینی از آستانه کانال 3,100 دلاری با سودگیری معامله‌گران و همچنین تقویت ارزش دلار بود.

-قیمت روی در معاملات نقدی با 2.9 درصد افزایش در سطح 3,012 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 0.6 درصد افزایش در سطح 2,248 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سنگ آهن

-سنگ آهن در معاملات بورس سنگاپور با خوش‌بینی معامله‌گران نسبت به بهبود سطح تقاضا در بازار چین پس از اقدامات اخیر حمایتی سیاست‌گذاران این کشور از بازار مسکن، شاهد ادامه روند افزایشی خود بوده است. اگرچه افزایش سطح موجودی انبارهای ساحلی این کشور به میزان 147.4 میلیون تن، مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها شده است.

– قیمت‌ سنگ آهن با عیار 62 درصد در معاملات بورس سنگاپور در هفته گذشته نیز با 1 درصد افزایش در سطح 118.4 دلار در هر تن قرار  گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی اسلب و بیلت

-قیمت‌ بیلت منطقه CIS شاهد کاهش نسبی در هفته گذشته تحت تاثیر افزایش سطح عرضه از جانب روسیه بوده است. در بازار امارات به عنوان یکی از هاب‌های صادراتی، عمده فعالان منتظر اعلام قیمت از جانب تولیدکنندگان بزرگ میلگرد این کشور هستند تا اقدام به تعدیل قیمت‌ها در معاملات نقدی نمایند.

–  قیمت‌ اسلب در معاملات ناحیه CIS با 0.2 درصد کاهش  در سطح 490 دلار در هر تن قرار گرفت.

– قیمت بیلت نیز، با کاهش 1 درصدی در سطح 500 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین در هفته گذشته شاهد افزایش نسبی قیمت‌ها با استقبال معامله‌گران از اعلام سیاست‌های جدید حمایتی پکن برای تقویت تقاضا در بازار مسکن این کشور به عنوان یکی از عوامل اصلی محرک بازار فولاد بوده است.

– قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 0.7 درصد افزایش در سطح 538 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم در هفته گذشته به صورت موقت شاهد افزایش سطح قیمت خود به بالاترین میزان از ژانویه 2023 با صعود قیمت‌ها به سطح 2650 دلاری بود که ناشی از استقبال معامله‌گران از رکوردشکنی قیمت مس بود اما در ادامه قیمت‌ها با تعدیل نسبی روبرو شد اما موفق به حفظ رشد مناسب هفتگی خود گشت.

– قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 2.2 درصد افزایش به 2،598 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی شکر ، گندم و کنجاله سویا و ذرت به ترتیب افزایش 1.9 و 8.0 و 5.2 و 2.7 درصد را داشتند

پیام بگذارید