آخرین وضعیت بازارهای جهانی سهام

وضعیت بازارهای سهام بزرگ جهان در یک هفته اخیر

-بازارهای جهانی سهام شاهد افت دیگری با ادامه گمانه‌زنی سرمایه‌گذاران درباره چشم‌انداز تورم و نرخ بهره در آمریکا بودند. شاخص جهانی MSCI با کاهش 0.5 درصدی به سطح 3،445 واحدی رسید اما ماه می را با بازدهی 4.2 درصدی به پایان رساند. ETFهای بازار جهانی سهام در هفته گذشته شاهد اولین خروج نقدینگی ظرف 5 هفته اخیر با ثبت جریان خروجی 4.9 میلیارد دلاری بودند.

-شاخص S&P/ASX200 در بورس استرالیا با افت 0.3 درصدی، شاهد کمترین کاهش در بین شاخص‌های بزرگ بوده است.

-شاخص هانگ‌سنگ در بورس هنگ‌کنگ با افت 2.8 درصدی، بیشترین کاهش را در هفته گذشته شاهد بوده است.

وضعیت بازار سهام آمریکا در یک هفته اخیر

-بازارهای سهام در آمریکا در بیشتر روزهای هفته گذشته تحت تاثیر فشار ناشی از افزایش ارزش دلار و رشد نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری بودند اگرچه در روز جمعه و در ساعات پایانی معاملاتی، پس از انتشار آمارهای منطبق با انتظار تورم PCE آمریکا (شاخص ترجیحی فدرال رزرو) و بازیابی ایجادشده در قیمت سهام، تا حدی از شتاب افت هفتگی کاست.

-شاخص داوجونز با کاهش 2.3 درصدی، S&P500 با افت 0.5 درصدی و نزدک نیز با 1.1 درصد کاهش به کار خود در هفته گذشته خاتمه دادند اما در مقیاس ماهانه، هر سه شاخص به ترتیب بازدهی 2.3، 4.8 و 6.9 درصدی را ثبت کردند.

-در بازار بدهی، نرخ اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا با رشد 0.3 درصدی شاهد افزایش به سطح 4.5 درصدی بود اگرچه در میانه هفته تا سطح 4.62 درصد نیز پیشروی کرده بود.

پیام بگذارید