روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس در هفته گذشته شاهد از دست دادن کانال 10 هزار دلاری پس از آمارهای ضعیف‌تر از انتظار بخش تولید چین در ماه می به روایت شاخص PMI بود که باعث بروز نگرانی درباره میزان تقاضا در کوتاه‌مدت و احتمال بروز مازاد عرضه با گسترش استفاده از قراضه توسط اسملترها شده است.

– قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 2.7 درصد کاهش  در سطح 9،984 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی در هفته گذشته شاهد بازگشت به کانال 2 هزار دلاری با ارزیابی معامله‌گران از احتمال بروز مجدد ضعف در تقاضا با عملکرد ضعیف بخش تولید چین در ماه می و همچنین ادامه وضعیت رکودی بازار مسکن این کشور بودند اما از طرف دیگر خوش‌بینی نسبت به بهبود شرایط بنیادین سرب باعث ادامه روند صعودی قیمت این فلز شده است.

– قیمت روی در معاملات نقدی با 0.6 درصد کاهش در سطح 2,944 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 1.1 درصد افزایش در سطح 2،273 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سنگ آهن

-سنگ آهن در معاملات بورس سنگاپور شاهد کاهش قیمت‌ها پس از اعلام برنامه پکن برای کاهش یک درصدی آلایندگی‌های کربنی صنایع بزرگ خود در سال جاری و کنترل بر روی سطح تولید و عرضه فولاد در ماه‌های آینده برای چهارمین سال متوالی بود. این امر می‌تواند باعث آسیب به سطح تقاضای سنگ آهن به عنوان ماده خام تولید فولاد شود اگرچه بر روی قیمت محصولات فولادی می‌تواند اثر مثبت بگذارد.

– قیمت‌ سنگ آهن با عیار 62 درصد در معاملات بورس سنگاپور در هفته گذشته نیز با 2.4 درصد کاهش در سطح 115.6 دلار در هر تن قرار  گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی اسلب و بیلت

-قیمت‌ بیلت منطقه CIS شاهد افت نسبی در هفته گذشته به دلیل کاهش سطح تقاضا برای بیلت‌صادراتی روسیه در بازارهای کلیدی همچون ترکیه و مصر بود. عدم توانایی رقابت صادرکنندگان تحریمی روسیه با بیلت‌های تولیدکنندگان الجزایر باعث کاهش تمایل خریداران شده و همین امر افت نسبی قیمت را رقم زده است.

–  قیمت‌ اسلب در معاملات ناحیه CIS بدون تغییر در سطح 489 دلار در هر تن قرار گرفت.

– قیمت بیلت نیز، با کاهش 0.4 درصدی در سطح 498 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین در هفته گذشته شاهد نوسانات اندک کاهشی و افت نسبی قیمت‌ها پس از داده‌های ضعیف‌تر از انتظار بخش تولید این کشور بود.

– قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 0.9 درصد کاهش در سطح 533 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم در هفته گذشته با ادامه روند افزایشی خود موفق به ثبت بیشترین قیمت از ژوئن 2022 در معاملات بورس فلزات لندن شد. انتشار گزارشاتی درباره بروز اختلال در عرضه آلومینا به عنوان ماده اولیه تولید آلومینیوم، پس از کاهش سطح تولید چین و همچنین افت میزان صادرات شرکت معدنی ریو تینتو از استرالیا، باعث افزایش توجه صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این فلز شده و میزان ورود نقدینگی به معاملات این محصول در بورس فلزات لندن افزایش یافته است.

– قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 3.0 درصد افزایش به 2،676 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی شکر ، گندم و کنجاله سویا و ذرت به ترتیب کاهش 0.8 و 3.3 و 5.4 و 4.1 درصد را داشتند

پیام بگذارید