روند هفتگی کامودیتی ها

روند هفتگی قیمت جهانی مس

-مس در هفته گذشته شاهد ادامه روند نزولی خود تحت تاثیر تقویت ارزش دلار و همچنین افزایش میزان موجودی‌های انبار این محصول بود. در بورس شانگهای میزان موجودی مس با صعود به سطح 321 هزار تنی، در بالاترین سطح خود ظرف 4 سال اخیر قرار گرفته و در بورس فلزات لندن نیز سطح 123 هزار تنی موجودی مس، بالاترین میزان از ماه آوریل محسوب می‌شود.

 -قیمت‌ مس در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 1.5 درصد کاهش  در سطح 9،835 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سرب و روی

-روی در هفته گذشته شاهد ادامه روند نزولی خود با نگرانی معامله‌گران درباره شرایط بنیادین تقاضا در بازار چین و همچنین فشار ناشی از تقویت ارزش دلار و رشد نرخ بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری بود که باعث شتاب‌گیری روند کاهشی روی و همچنین افت قابل توجه فلز خواهر آن شد.

 -قیمت روی در معاملات نقدی با 5.4 درصد کاهش در سطح 2،833 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

-قیمت سرب در معاملات نقدی با 4.2 درصد کاهش در سطح 2،178 دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی سنگ آهن

-سنگ آهن در معاملات بورس سنگاپور با کاهش موقت به سطح 106 دلاری در هفته گذشته، در کمترین سطح خود ظرف دو ماه اخیر قرار گرفت، اگرچه افزایش اندک قیمت‌ها در روز جمعه، از شتاب نزول آن کاست. نگرانی درباره سطح بالای عرضه این محصول در ماه جاری و عدم تغییر محسوس تقاضا باعث بروز فشار بر قیمت‌ها شده است.

 -قیمت‌ سنگ آهن با عیار 62 درصد در معاملات بورس سنگاپور در هفته گذشته نیز با 6.3 درصد کاهش در سطح 108.3 دلار در هر تن قرار  گرفت.

روند هفتگی قیمت جهانی اسلب و بیلت

-قیمت‌ بیلت منطقه CIS در هفته گذشته عمدتا شاهد روند باثباتی بود و تحولات منطقه‌ای خاصی که بتواند بر قیمت‌ها در بازارهای مختلف اثرگذار باشد، صورت نگرفته و شرایط عرضه و تقاضا عمدتا بدون تغییر محسوسی بوده است.

  -قیمت‌ اسلب در معاملات ناحیه CIS با رشد اندک یک دلاری در سطح 490 دلار در هر تن قرار گرفت.

  -قیمت بیلت در معاملات ناحیهCIS  نیز، بدون تغییر در سطح 498 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

-ورق گرم فولادی چین شاهد تداوم روند نوسانات اندک خود در بازار چین در هفته گذشته با نبود عوامل محرک بود.

-قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین در هفته گذشته با 0.4 درصد کاهش در سطح 531 دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت آلومینیوم

-آلومینیوم در هفته گذشته شاهد بازگشت به روند صعودی با داده‌های ضعیف شاخص PMI صنایع تولیدی چین بود که تردیدها درباره شرایط بنیادین تقاضا برای این فلز را افزایش داد. از طرف دیگر تقویت ارزش دلار نیز باعث آسیب به مجموعه فلزات اساسی و سایر کامودیتی‌ها شد که این امر نیز در عقب‌نشینی قیمتی این فلز سبک بی‌تاثیر نبوده است. بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی آلومینیوم (IAI)، تولید جهانی این محصول از منابع اولیه در ماه آوریل با رشد 3.3 درصدی نسبت به سال گذشته به 5.89 میلیون تن رسیده است.

-قیمت این محصول در معاملات نقدی بورس فلزات لندن با 3.7 درصد کاهش به 2،578 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت جهانی شکر و ذرت به ترتیب افزایش 3.6 و 0.7 درصد و قیمت جهانی گندم و کنجاله سویا به ترتیب کاهش 7.8 و 1.1 درصد را داشتند

پیام بگذارید